Hakkımızda

Havaref.com, aynı uçakta yolculuk yapacak olan kişilerin uçuş öncesinde birbirleri ile iletişim kurmalarını sağlayan bir platformdur.
Bu alanda dünya çapında bir ilk olmaktan ve insanlığa az da olsa bir fayda sağlamaktan mutluluk duyarız.

Misyonumuz, ayni uçakta seyahat edecek olan kişilerin ihtiyaç veya taleplerine göre önceden iletişim kurmalarına ve yardımlaşarak karşılıklı fayda (ek gelir, hizmet) sağlamalarına imkan vermektedir.

Vizyonumuz, öncelikle ülkemizde ve tüm dünyada, insanlığın daha kolay ve sosyal uçuş yapmalarına olanak sağlamaktır.

Ortaklık Yapısı ve Yönetim

Havaref Bilişim SİS. Tic. LDT. ŞTİ.' nin yüzde yüz oranındaki hissedarı ve yöneticisi Aydın Uçar, havaref.com platfomunun fikrini geliştirmiş ve kendi adına tescilini ettirmiştir.

Aydın Uçar kimdir?

1982 yılında Muğla/ Fethiye’de doğmuş olan Aydın Uçar, ilk ve orta öğrenimini burada yaptıktan sonra Erciyes Üniversitesi Nevşehir İİBF İşletme bölümünde öğrenimini 2006 yılında tamamlamıştır. Haziran 2008’e kadar Ayyıldız Danışmanlık çatısı altında çeşitli firmalara ISO 9001 kalite yönetim sistemi ve finansal yönetim alanlarında çalışmalar yapmıştır. 2018 Mayıs ayına kadar Türkiye Finans Katılım Bankası İç Kontrol Başkanlığı’nda yaklaşık 10 yıl İç Kontrolör olarak görev almıştır. Evli ve iki çocuk babası Aydın Uçar, insanlara ve hayata faydalı yenilikleri takip etmeyi ve bu yeniliklerin bir parçası olmaya çalışır.

Telif Tescil Belgesi

Havaref telif belgesi

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Onay Belgesi

Havaref Sivil Havacılık Müdürlüğü Onay Belgesi

Tanıtım videosu

Havaref.com’un kurulmasına ilham olan bazı hikâyeler.

2 Çocuklu Annenin Yolculuğu

2017 Temmuz ayında 3 yaşından küçük iki oğlum ile İstanbul'dan memleketim Muğla/ Fethiye gitmek istedim. Ancak eşim işlerinden dolayı gelemeyecekti ve ben çocuklar ile gitmekte zorlanacağımı tahmin ediyordum. Fakat birilerinden yardım isterim yada hava yolu firmasından refakatçi talep ederim düşüncesiyle bilet aldık ve yolculuk günü Sabiha Gökçen havalimanına geldik. Eşim ikinci güvenliğe kadar bana yardım etti. Daha ileri gidemedi. Hava yolu firmasından da yardımcı talep etmiştik. Bir kişi görevlendirdiler. Hava yolu firmasının personeli bizi uçağa biniş kapısına kadar götürdü. İlerisine bizim gitmemiz gerektiğini söyledi.Orada biraz bekledikten sonra otobüslere binerek uçağa güç bela bindik. 2 çocukla gerçekten çok zor durumda kaldım. İniş güzergahına vardıktan sonra yanımda oturan bayandan yardım istedim, oda küçük oğlumu benimle beraber bizi çıkış kapısında bekleyen aileme kadar götürüp onlara teslim etti bende büyük oğlumu taşıdım. O bayanın ismini bilmiyor olsam da, çok teşekkür ediyorum. Çok şükür, sağ salim memlekete vardık ama bir daha böyle yolculuk yapmam dedim. Ara sıra akraba ve arkadaşlarımıza bu hadiseyi anlattım. Onlarda eşlerinin gidemeyeceği yolculuklardan ya vazgeçiyorlar, yada eşleri/ yakınları bırakıp geri geliyormuş. Bu da maliyeti oldukça arttırıyor.
Yaşadığımız zorlukları havaref.com ’dan bir refakatçi bularak çözebileceğimizi düşündük. Bu şekilde benim gibi kişiler daha kolay yolculuk yaparken, refakatçiler ise ek ücret kazanbilir.
Şeyda, 15.12.2017, MUĞLA.

Uçak Bagaj Limitinin Aşılması

Gezi amaçlı istanbul’ dan ABD’ye gitmiştim. Gezdiğimiz yerlerden aldığımız hediyeler, eşyalar, kıyafetler geri dönüşte bagaj limitimizi aştı öncesinden de bilgi vermediğimiz için fazladan bize 150 USD maliyet çıktı. Mecburen ödedik. Uçak biniş kapısında bu fiyatın çok yüksek olduğunu aynı uçakta yolculuk yapacağımız, daha önce tanımadığım ve havaalanında rastladığımı kişilere anlatırken bir tanesi dediki keşke önceden iletişim kurabilseydik. Benim bagajım hiç yok. kullanabilirdiniz dedi. Havaref.com o zaman kullansaydım. Belki fazla bagajımı daha uygun fiyata taşıma imkanı bulacaktım. Ayrıca diğer yolcuya ek ücret kazanırdı.
Ogün, 02.01.2018 Trabzon

İlk Defa Uçak Yolculuğu Yapacak Kişi

Birinci çocuğumun doğumu sırasında yardımcı olması için annem Dalaman'dan İstanbul’a gelecekti. Ancak annem ilk defa uçak yolculuğu yapacaktı ve tek başına gelecekti. Kardeşim, onu Dalaman'da havaalanında 2. güvenlik girişine kadar götürdü. Daha ilerisine izin verilmiyordu. Hava yolu firması da asistan hizmeti de vermemiş. Ancak ilk defa yapacağı bu yolculuktan annem biraz korkmuş. Uçaktaki koltuğa bininceye kadar bir çok insana bilet üzerindeki bilgilerin ne anlama geldiğini uçağa binmek için hangi yöne gitmesi gerektiğini konusunda sorusu sormuş. Uçağa bindikten sonra kalkış ve iniş aşamaları başta olmak üzere uçuş sırasında yine tedirginlik yaşamış. Uçaktan indikten sonra valizlerini nereden alacağı konusunda yine acemilik çekmiş. Annemi bir daha böyle zorluklarla yolculuk yapmaması için ailecek karar verdik. Ancak acil ve önemli durumlarda hızlı bir yolculuk için yine uçak yolculuğu gerekiyor. Bu yüzden havaref.com ’dan bir refakatçi bulabilmeyi ümit ediyoruz. Hem annem daha rahat yolculuk yapsın, hemde refakatçi ek ücret kazansın.
Aydın, 07.06.2015, İstanbul

Yaşlı Kişinin Tek Başına Yolculuğu

Annem memleketimiz Antalya Manavgat’ta tek başına yaşıyor. Bazen İstanbul'a gelmek istiyor. Ancak tek başına yolculuk etmekten korkuyordu. Bir gün bizim verdiğimiz cesaretle gelmeye karar verdi. Bilet aldık. Hava alanında kardeşim ilk güvenlikten geçerek check-in işlemlerini yaptı. Ancak ikinci güvenlikten ileri kardeşim geçememiş. Anneme biraz tarif ettikten sonra ayrılmışlar. Annem birden fazla insana soru sorarak uçağa biniş kapısını bulmuş. Uçağın içerisinde hangi koltuğa oturacağını bulmakta yine zorlanmış. Uçak kalkarken ve inerken başta olmak üzere uçuş sırasında tedirginlik yaşamış. Uçaktan indikten sonra valizlerini nereden alacağını ve çıkış kapısını bulmakta zorlanmış. Birazda yaşlılığı sebebiyle valizlerini taşımakta zorlanmış. Annemin böyle zor bir yolculuk yapmasını istemeyiz. Ancak havaref.com daha önce hizmet vermeye başlaşaydı oradan bulabileceğiniz bir refakatçi ile annem daha kolay bir yolculuk yapabilir refakatçi de ek ücret kazanabilirdi.
Mehmet, 04.02.2018, İstanbul

Yolcunun Yabancı Dil Bilmemesi

Nevşehirli’yiz, ancak eşim ve çocuklarımla beraber Almanya'da yaşıyoruz. Babam bazen Almanya'ya gelmek istiyor. Ancak yabancı dil bilmediği için tek başına yolculuk etmekten çekiniyor. Bizim içinde onu uçakla alıp gelmemiz ve sonra tekrar geri götürmemiz hem zor hem yüksek maliyetli oluyor. Bu yüzden bir kaç defa babam Almanya’ya gelmeye niyetlendi, sonradan vazgeçti. Uçakta bir çok yolcu var ama hiç biri ile önceden iletişim kurarak yardım talep etme imkanımız olmuyor. Yardım edecek biri ile iletişime geçebilsek, ona ek ücret kazandırmak isteriz. Sonuçta bizim işlerinizi kolaylaştıracak, maliyetimizi düşürecek. Bu sorunlar havaref.com ile çözülür ümindeyiz.
Yunus, 05.06.2016, Münih

Sizde hikayenizi paylaşmak isterseniz, aşağıdaki iletişim formundan bize ulaşın.

Bize Ulaşın

İletişim Formu.

Havaref Bilişim Sis. Tic. LTD. ŞTİ. Ferhatpaşa Mah. 33 SK. No:83 Daire: 10 Ataşehir / İSTANBUL / Turkiye